0xc000007b Hatası ve Çözümü

Posted: Mayıs 16, 2012 in Uncategorized

Bugün karsilastim ve not etmek istedim.
Önceden 64 bit altinda çalistirdigim bir VS uygulamasini 32 bit ile çalistirmak istedim, gerekli 32 bit dll’lerini ekledim&degistirdim debug modunu x86 ya ayarladim vs fakat uygulama bu hatayi verdi : “The application was unable to start correctly (0xc000007b). Click OK to close the application“. Biraz ugrastiktan sonra yine benim gibi bu sorunu yasamis ve blogunda yazmis birisi sayesinde çözebildim. Bu hata 32bit&64bit çikmazlarinda aliniyor. Yani sizin programiniz 32 bit mimarisinde fakat 64 bit dll’ler kullanmaya çalisiyor. Iste bu durumda bu hatayi aliyorsunuz. Peki çözüm ?
Programiniz hangi dll leri kullaniyor, kullanmaya çalisiyor ve bu hatayi aliyor bunu görmek lazim. Bunun için de bir program var, hayat kurtaran cinsten : Dependency walker. Buradan indirebilirsiniz.
Program ile .exe programini açin, programinizin kullandigi dll’ler, bu dll’lerin kullandigi dll’ler vs hepsi görüntülenecektir. Sorun ise, mesela benim bilgisayarda tbb_debug.dll dosyasının 64 bit olması. Şu şekildeki gibi sorunu görüntüleybilirsiniz :

Bu 64 bit dll dosyasını 32 bit ile değiştirince sorunumuz çözülüyor. Siz de kendinize göre sorununuzu çözünüz :)

Yıllar sonra gelen edit: Bu tür bir sorun muhtemelen sisteminizde, eğer farkında olmadan programa yanlış dll’i sunmuyorsanız, belirtilen dll dosyalarının karışmasından oluyor olabilir. Uygulama geliştirme IDEnizin (Visual Studio vs) kendi  environment tanımlarına, ürettiği exe dosyasının olduğu dizine ve sisteminizin path’inde (Bilgisayarım -> Özellikler -> Gelişmiş sistem ayarları ->Ortam değişkenleri) belirtilmiş  dll’lere  dikkat ediniz, bunların karışmış olması sorunun muhtemel sebebi. IDE’lerde uygulama run edildiğinde “modules” gibi bir isimde, o anda belleğe yüklenen dll vs leri gösteren bir pencere vardır, ordan neyi nerden alıyor takip edebilirsiniz.

About these ads
Yorumlar
  1. teevfik diyor ki:

    teşekkürler kardeşim

    • köksal şen diyor ki:

      teşekkür ederim birader.dediğin gibi benim sistemim 64 bitlik.32 bitlik bir sistem dosyası indirmişim.aynı dosyanın 64 bitini bulup indirince ve windows tan system32 dosyasının içine kopyalayınca sorunum düzeldi.bu arada bana önce gelen hata xinput1_3.dll idi

  2. cemal diyor ki:

    hocam bu değiştirme işini nasıl yapacaz peki :(
    ayrıca yardımların için çok sağol

  3. seyid aslan diyor ki:

    Ali Ufuk Bey, dependency walker programında OGSARCHIVE-3_0.DLL hatası görüyorum ama bu dosyayı internette bulamıyorum. kurduğum program ve PC im 64 bit. acaba bununla ilgili bi çözüm öneriniz olabilir mi?

  4. Mahfuz diyor ki:

    bnm oyunda böle hata verdi amma oyun 32 bitlik ve işletim sistemi 64 bitlik ne yapabilir ?

  5. O da gerekmez diyor ki:

    çok teşekkürker benm bilgisayarım 64 bit . dreamweaver için 64 bitlik crack dll si kullandım bu hatayı verdi . onu değiştirip 32 bit kullanınca sorun çözüldü . demek istediğim her program 64 biti desteklemediğinden bu yüzdende sorun yaşayabilirisinz . kendimi anlatabildiysem ne mutlu bana :)

  6. Berk diyor ki:

    abi adam gibi açıklasana şunu nasıl çeviricez 32 bit e ?

  7. ulaş diyor ki:

    çok çok sağolun oldukca başarılı

  8. kerem diyor ki:

    arkadaşlar benimkinin hepsi kırmızı napıcam

  9. güven diyor ki:

    ben programı kurdum ama ne yapacağımı anlamadım bana online destek verebilirmisiniz acaba?

  10. Abdurrahman diyor ki:

    benimki JEFRAME.DLL ve MFPLAT.DLL hatası acaba nasıl değiştiricez bir gösterir veya anlatır mısınız saygılar

  11. Doğukan Balkaya diyor ki:

    allahından bul nasıl yapılacak o kadar uzatmışsın bunu 2 satırla açıklamamışsın program boş açılıyor

  12. bekir diyor ki:

    Sen varya adamın dibisin günlerdir uğraştığım şeyi sayende hallettim muhteşemsin!!!!!!!!!!!!!!11

  13. atakan diyor ki:

    peki 64 bit i nasıl 32 bit yapcaz onu anlamadım

  14. sefa diyor ki:

    ben bu programı açtım baktım her şey normal çalışıyor en ufak dahi hata yok ama program fln uygulama açtığım zaman hata veriyor directx fln mscore fln çözümleri denedim olmadı

  15. mursel diyor ki:

    peki 64 bit olan dll i 32’i bit e nasıl çevirebilirim? onun hakkında da bilgi verirsen çok sevinirim.. eline sağlık..

  16. Demiray diyor ki:

    ulan gardaş allah razı olsun senden

  17. aliufukyaman diyor ki:

    Bu bloğu uzun zaman önce açmış ve yazmışım ama sonrasında unutup gitmişim, yorumların çoğunu yeni görüyorum, kusura bakmayın o yüzden, ilgisiz bir blog sahibi olmuşum son 2 yılda :) Teşekkür edenlere, “Ne demek, rica ederim” dedikten sonra şunu belirtmek istiyorum, burda yazdığım sorun newbie yazılımcıların muhtemel karşılaşabileceği bir sorundur ve onun için yazmıştım, yani oyun indirip çalıştıramayıp buna benzer bir hata alıp gelip nasıl yapacam, şunu basit anlatsana bu kadar uzatmaya ne gerek vardı, poroğram boş açılıyor (tabi boş açılacak, program senin ne yapmak istediğini bilemez) Allah belanı vermesin, iflahını kesmesin vs diyebilecek türde kişilere pek hitap eden bir yazı değildi yani. Bir de 32 bit dll i 64 bite nasıl çevirebilirim diyenler olmuş, bunu siz çeviremezsiniz, yani bunu soruyorsanız en azından çevirebileceğinizi sanmıyorum. Kullandığınız uygulama, kütüphane, api vs sağlayıcısı sizin için bunu 2 platform için de sunmuşsa ancak ordan bulabilirsiniz ki böyle bir hatayı uygulama geliştirme sırasında platform değiştirirken alıyorsanız ya bir hata yaptınız ya da bilinçli olarak geçtiniz ki o durumda da kullanacağınız dll in size uygun olan seçeneğine bakmanız gereklidir. Bir kısmını da yazıya ek olarak yazacağım. Sorununuzun çözülmesi dileğiyle ;)

  18. Burak diyor ki:

    çok teşekkürler kardeş güzel bir yazı olmuş her ne kadar anlmayanlar olmuşsa bile :) unutmadan devamınıda bekleriz ;)

  19. sefabaturay diyor ki:

    Merhaba, blur oyununu kurudm ve açılmıyor. Bu hatayı alıyorum bir türlü çözemedim. Yardımcı olur musunuz Ali bey? mail: sefabaturay@gmail.com

  20. Berat diyor ki:

    (0xc000007b). bu hatayı veriyo ve bu oyunu çok oynamak istiyom 64 bit işletim sistemim var belkide 32 istiyodur allah aşkına biri anlatsın ne olurr.
    .

  21. Berat diyor ki:

    Oyun outlast

  22. Bikga diyor ki:

    Eğer bu sorunu Adobe master collection serilerinde yaşıyorsanız. Programı cracklerken eklediğiniz amtlib.dll dosyasını değiştirin örneğin 64 için olanı koyduysanız ve hatayı alırsanız 32 olanla değiştirin

    • inter diyor ki:

      Bikga, çözümün adobe master collection için bu kadar basit olduğunu gösterdiğin için teşekkür ederim, sen erinmemiş yazmışsın ben de erinmeden teşekkür edeyim dedim :)

  23. murat diyor ki:

    teşekkür ederim bu sorunumu hallediyor ama daha kötüsü oluyor bilgisayarı kapatıp açtığımda diğer hiç bir program çalışmıyor ve “api-ms-win-downlevel-advapi32-l1-10.dll bulunamadığı için …” gibi bir hata geliyor sistemi geri yüklüyorum ne yaplak lazım?

  24. ermah diyor ki:

    arkadaslar DDL SUİTE die simdi bir program yükledim otomatik bulup int indiriyo hatalari suan isliyo gibi.gelismeleri bildircem….

  25. ermah diyor ki:

    A.Q BURDA PARALİ CİKTİ :( DLL HATASİ YİNE BİZE KALDİ :)

  26. ermah diyor ki:

    algame.exe hatasi xınput1_3 hata veriyo bunu yükledim halde yinede ayni hatayi veriyo xinput her sürümü denedim olmuyor…yardim etcek varmi…yorumlarinizi bekliyoz.

  27. ermah diyor ki:

    yok baba yok 2 gün urasiyom buna a.q vaz gectim oynamiyom kalsin….

  28. ermah diyor ki:

    ufuk baba sorunu cözmüssünde biraz aydinlatci gostersen yada anlatsan kırmızı bulduk programi actik ondan sora ne bok yicez. :)

  29. ozcan26 diyor ki:

    Sonradan indirdiğiniz ve system_32 içerisine attığınız .dll yi 32 bitlik versiyonu ile değiştirecekseniz. .dll nin versiyonu varsa burdan ulaşabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s